VEELGESTELDE VRAGEN

VEELGESTELDE VRAGEN

  • Doen jullie ook onderzoek naar klachten?
  • Hoe kan ik jullie een vraag stellen?

    Wanneer u (nog) geen cliënt bent, maar graag een van onze psychologen wilt spreken om een vraag te stellen dan kunt u dit doen via dit contactformulier. Vermeld  in het contactformulier uw telefoonnummer. U wordt zo snel mogelijk teruggebeld door een van onze psychologen.


  • Hoe kan ik mij aanmelden?

    U kunt zich ook eenvoudig aanmelden via het formulier op de website. Aanmelding via het formulier neemt ongeveer vijf tot tien minuten in beslag.  Verwijzers kunnen dit formulier invullen.

    Voor aanmelding en behandeling bij Amici Zorgt heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. Dit is noodzakelijk voor de zorgverzekeraar om uw behandeling te vergoeden.

     

  • Hoe kan in mijn kind aanmelden?

    U heeft hiervoor een verwijzing nodig van een officiële verwijzer zoals uw huisarts, bureau jeugdzorg, schoolarts, kinderarts of een andere arts.


  • Is er een wachttijd?

    Kijk voor een actueel overzicht voor de wachttijden voor zowel kinderen als volwassenen op de pagina Wachttijden.

  • Wat is een intakegesprek?

    Onze behandelaar stelt vragen zodat we een zo goed mogelijk beeld krijgen van uw kind. Hoe het intakeproces verder verloopt, is afhankelijk van de klachten van uw kind.


  • Op welke locaties bieden jullie behandeling?

    Op de pagina Locaties vindt u al onze adresgegevens.

     Op dit moment biedt Amici Zorgt Jeugd behandeling in Hoorn, Alkmaar en Medemblik.

  • Welke behandelingen bieden jullie voor jeugd?

    Cognitieve gedragstherapie
    Deze therapie is gericht op het veranderen van de inhoud van gedachtes, gevoelens en gedrag van uw kind. Ook de ouders worden betrokken bij de behandeling om zo hun kind goed te kunnen begeleiden tijdens dit traject.

    EMDR
    EMDR staat voor Eye movement desensitization and reprocessing en is op dit moment de eerste keus behandeling om nare ervaringen te verwerken.

    Ouderbegeleiding
    Bij ouderbegeleiding ligt het accent op u als ouder en hoe u op een andere manier kunt omgaan met de problemen van uw kind. De duur van deze begeleiding wordt aangepast aan de ernst van de problematiek. Ouderbegeleiding is bedoeld voor ouders met kinderen met ADHD, Angststoornis, Depressie, Trauma.

    Psycho-educatietraject
    Bij dit traject krijgen zowel het kind als de ouders meer informatie over bijvoorbeeld ADHD en hoe je hier mee om kunt gaan. Dit kan in een aantal vormen worden aangeboden en zo dus ook op maat worden gemaakt. Te denken valt aan internetmodules, een psycho-educatiegroep voor kinderen, zo'n zelfde groep is er ook voor ouders.  Daarnaast kan er ook gedacht worden aan individuele gesprekken met ouders en kinderen.

    Internetbehandeling
    Een internetbehandeling is een behandeling die uw kind thuis vanaf de computer volgt op een zelf gekozen moment. De behandeling bestaat uit informatie en opdrachten. Uw kind krijgt op de gemaakte opdrachten een reactie van de behandelaar.
    De voordelen van internetbehandeling zijn:

    • het kind bepaalt zelf waar hij of zij de behandeling uitvoert en op welk tijdstip
    • er zijn geen wachttijden voor internetbehandeling
    • internet behandeling kan gecombineerd worden met face-to-face behandeling (gesprekken).
    • de behandelaar geeft reacties, waardoor de kwaliteit geborgd wordt

    Deze behandeling wordt binnen onze praktijk gegeven aan kinderen met ADHD, Angst of Depressie.

  • Moet ik als ouder toestemming geven voor een behandeling?

    De hulpverlening bij het Amici Zorgt is vrijwillig, maar een behandeling kan alleen uitgevoerd worden als hier toestemming voor is gegeven. De ouder(s) met ouderlijk gezag en kinderen vanaf 12 jaar dienen hiervoor een verklaring te ondertekenen. Voor kinderen vanaf 16 jaar is geen toestemming van ouders nodig.

    Voordat u met uw kind voor het intakegesprek komt, sturen wij u een formulier waarmee u schriftelijk toestemming kunt geven.

    U kunt de toestemming altijd intrekken. Hiervoor is wel een schriftelijke verklaring nodig. De behandeling stopt met het intrekken van de toestemming. De behandelaar zal dan met u kijken naar een mogelijk alternatief.

  • Mijn kind is aangemeld…en nu?

    U krijgt van te voren enkele formulieren en vragenlijsten toegestuurd die u ingevuld meeneemt naar het intakegesprek. Deze informatie geeft ons al een beeld over de klachten, de hulpvraag en de ontwikkeling van uw kind en dient als leidraad tijdens het eerste gesprek. Na het intakegesprek geven wij een advies.

  • Wat zijn de kosten van een behandeling?

    Voor meer informatie over eventuele vergoedingen en uw eigen risico bij uw verzekering verwijzen wij u naar de pagina Vergoedingen en kosten onder Klantenservice.

  • Wat zijn de kosten van een behandeling voor jeugd?

    De kosten van behandeling worden vergoed door de gemeente. Om voor vergoeding in aanmerking te komen moeten wij beschikken over een verwijzing van een officiële verwijzer zoals uw huisarts, (kinder)arts, bureau jeugdzorg of een andere arts.

    Jongeren tot 18 jaar betalen geen eigen risico. Het eigen risico geldt voor jongeren vanaf 18 jaar. In 2017 is het eigen risico €385,-.

     

    Kijk voor meer informatie op: Vergoedingen & Kosten

  • Kan ik jullie bellen voor advies over mijn kind?

    Wanneer uw zoon/dochter bij ons in behandeling is, kunt u met uw vragen bij de behandelaar terecht. Ons telefoonnummer kunt u vinden bij Contact.


  • Hoe zeg ik een afspraak af?

    Het kan voorkomen dat u uw afspraak moet afzeggen of wilt wijzigen.

    Wij verwachten van u dat u in dat geval 24 uur vóór de afspraak contact met ons opneemt voor de afzegging en het maken van een nieuwe afspraak (een afspraak op maandag, dient op de vrijdag ervoor te worden geannuleerd). Als u binnen 24 uur afzegt of zonder afbericht niet op de afspraak verschijnt wordt het consult deels in rekening gebracht. Deze zogenaamde "no show" kosten van 49,50 euro kunt u niet declareren bij uw verzekering.

     

  • Wat is het Kwaliteitsstatuut?

    Download hier het kwaliteitsstatuut van Amici Zorgt en GGZ Noord-Holland-Noord (pdf)

  • Waar vind ik de algemene leveringsvoorwaarden?

    In deze algemene leveringsvoorwaarden staat niet welke behandeling u krijgt, maar zijn afspraken vastgelegd over rechten en plichten van u als cliënt en de zorginstelling. Bijvoorbeeld op het gebied van informatie, privacy, dossier en kwaliteit van zorg.

    U kunt deze algemene leveringsvoorwaarden hier downloaden.

  • Hoe kan ik een klacht in dienen?

    Wanneer u klachten heeft betreffende de hulpverlening doet u er goed aan dit te bespreken. Mocht dit niet tot uw tevredenheid zijn dan kunt u met uw klacht terecht bij het management. U kunt daarvoor contact opnemen met het secretariaat op 088 65 65 003.

    U kunt tevens met uw klacht terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie van GGZ Noord-Holland-Noord. Meer informatie hierover vindt u op deze website.

  • Ik wil graag werken bij Amici Zorgt. Zijn er vacatures?

    Onze vacatures vind je op www.amicizorgt.nl/werkenbijamicizorgt

     




Dit artikel delen via: Twitter Facebook LinkedIn